Dave Saunders’in belgesel sinemaya giris niteligi tasiyan bu eseri kurgusal olmayan sinemanin tarihini, kültürel baglamini ve gelisimini, yaklasimlarini, anlasmazliklarini ve islevlerini sunuyor. Saunders bir taraftan belgeselin anlam aktarmada kullandigi yöntemleri incelerken, diger taraftan sahip oldugu farkli toplumsal amaçlari açimliyor. Erken dönem tek makaralik “gerçekliklerden” son yillardaki büyük gise basarisi yakalayan örneklerine kadar, sanatsal karmasikliklar kurgusal olmayan sinemanin her daim bir parçasi olmustur ve bu kitabin amaci bu konulara bir açiklik getirebilmektir.Yazar, uluslararasi belgesel film üretiminin tarihini degerlendirdikten sonra kurgusal olmayan sinemanin üretimi, dagitimi ve seyri üzerinde etkili en son teknolojik gelismeleri inceliyor. Bunun yani sira, anlasilmasi gittikçe zorlasan gerçekçi ve dramatik belgesel formatlarinin farklarini “realite TV”, “belgedrama”, animasyon ve gerçekligin fantastik yorumlari gibi alisilmisin disindaki yaklasimlari tartisarak ortaya koyuyor.Belgesel, okuyucunun belgesel sinemanin en büyük yönetmenleri, önemli uzmanlari, odaktaki tartismalari ve kritik öneme sahip fikirleriyle tanismasini saglayarak kurgusal olmayan sinema hakkinda genis çesitlilikte bir akademik söylemi bünyesinde barindiriyor. Bu kapsamli rehber 1920’lerden 2009’a kadar uluslararasi alanda gösterime girmis Nanook of the North (1922), The Man with the Movie Camera (1929), Night Mail (1936), Night and Fog (1955), Roger and Me (1989), Tarnation (2003), My Winnipeg (2007), Sicko (2007), Waltz with Bashir (2008), Say My Name (2009), Anvil: The Story of Anvil (2009) gibi birçok filme yer veriyor.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Ali Nejat Kanıyaş
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2014
Sayfa Sayısı
288
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786055029289
Ortalama Değerlendirme »