Modernizm, gerek sözlü gerek yazili olsun, bugünü ve büyük ölçüde gelecegi ilgilendiren birçok tartismanin agirlik merkezinde kendine yer bulmaktadir. Konunun kapsamca genis olmasi bu tartismalarin felsefi, dinî, politik veya baska bir zeminde ele alinmasini mümkün kilmaktadir. Bununla birlikte Geleneksel Ekol’ün yaptigi modernizm elestirisi tam olarak ne felsefî, ne dinî, ne de politiktir; onlarin modernizme getirdigi elestiri diger bakis açilarindan ve elestiri kiplerinden büyük ölçüde farkli olarak “Sophia Perennis” bakis açisina dayanmaktadir.Geleneksel Ekol’ü çagdaslarindan ayiran en temel karakteristiklerinden birisi, modern dünyaya karsi sergiledikleri tavir ve ona getirdikleri elestiridir. Gerçi modernizm elestirisi bizzat modern dünyanin içinde de mevcuttur. Fakat bu elestiriler bu ekol tarafindan son tahlilde kendisi de modern olan bakis açilarindan yapilan modernizm elestirileri olarak degerlendirilmistir. Onlara göre bu baglamdaki elestiriler modern dünyanin varolusunun devam etmesinde basat rol oynayan düsturlarin reddini gerektirmeyip daha çok bir tür restorasyon mahiyetindedir. Diger taraftan Geleneksel Ekol, modern dünyanin tümüyle inkâr ettigi bir perspektiften olaylari degerlendirmektedir. Söz konusu ekole mensup düsünürlerin ortak noktalarindan biri Hint, Çin, Islam, Hristiyanlik gibi büyük geleneklerin ezoterik olarak adlandirilabilecek yönleriyle ilgileniyor olmalaridir. Gerçi gelenek veya daha özel olarak Dogu metafizikleriyle ilgilenen sadece Geleneksel Ekol degildir. Dogu’nun dili, kültürü, inançlari ve metafizikleriyle ilgilenen ekollerden biri de Oryantalizm Ekolüdür. Oryantalist perspektif de modernizmi elestirmistir; ancak bu elestirileriler kismidir, paradigmanin en temel ilkelerine yönelik degildir. Bu baglamda modern paradigmanin temel direklerine ya da candamarina yönelik degildir. Iki ekol arasindaki tek ortak nokta, her iki durumda da Dogu’nun söz konusu olmasidir. Bakis açilari ve metotlar temelinde degerlendirildiginde aralarinda hiçbir ortak payda yoktur, bilakis tezatlar vardir.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
2. Hamur
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2011
Sayfa Sayısı
216
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789756743812
Ortalama Değerlendirme »