Padisah Abdülaziz 1867 Paris Dünya Fuari’na modernligin seyrine bakmaya gittiginde, kendisi de “Sark”in bir seyirligi olarak karsilanmisti. Ama “Batili göz” ona bakinca tasavvurundaki otantik imgeyi bulamadi; yeterince “oryantal”görünmüyordu padisah.Modernlik ve Dogu-Bati karsilasmalari, bitmez tükenmez bir mesele. Dilek Zaptçioglu bu kitaptaki yazilarda, Türkiye’ninmodernlesme tarihinin deneyimlerini, dünyanin dört kösesinden deneyimlerle mukayese ederek, deneyimleri birbirleriyle konusturarak düsünüyor: Bati’nin farkli yüzleriyle, Sovyet tarihiyle, Orta Asya’yla, Iran’la… Belki en çarpicisi, “özünü yitirmeden degisme” mitosunun ikonu olan Japonya’yla… Modernligin büyük vaadi olan özgürlüge ve modernlikle cebellesmesi süregiden dindarliga odaklaniyor bu yazilar. Örtünme meselesi, utanç duygusu, okul modeli, aile, vatan, “gerçek” demokrasi gibi günümüzün hararetli tartisma konularini, güncelligin dar çemberinden çikarip, kanaati en katilasmis olanlari bile ilgilendirecek bir tazelikle tartisiyor. Düsünme sevgisiyle, düsünme kaygisiyla yazilmis yazilar...
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2012
Sayfa Sayısı
381
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789750510618
Ortalama Değerlendirme »