Yesilçam’dan Yeni Türk Sinemasina Melodramatik Imgelem baslikli bu kitap ister bir tür, ister kip isterse imgelem denilsin, melodramin Yesilçam filmlerinden Yeni Türk sinemasina dek olan evrimini, dönüsümünü, yeni tür ve formatlara eklemlenisini, geçmisini animsayisini konu ediniyor. Sinema türleri içinde özgün bir yeri olan melodram, gerçekte her türe sizan, eklemlene eklemlendigi yapiyi dönüstüren ve onunla kendisi de dönüsen, kendi geçmisini animsayan nostaljik bir kip, bir anlatim ve imgelem tarzidir. Türk sinemasinda sözlü anlati geleneklerinden dogan batili formlar ve farkli anlatim tarzlariyla harmanlanan melodramin özgün biçimi Yesilçam’da olusturulur. 1960’li yillarda doruguna çikan melodram, 1975’ten sonra Türk sinemasinda yasanan krizle birlikte yerini farkli filmlere birakirsa da varligini bir imgelem tarzi olarak devam ettirir. Televizyon dizilerinde ve reklamlarda da bir anlatim tarzi olarak dolasima sokulan melodram, günümüzde yalnizca popüler filmlerde degil, ayni zamanda Zeki Ökten’in romantik ve politik filmlerinde, Nuri Bilge Ceylan ve Zeki Demirkubuz’un sanat filmlerinde de görünür. Melodram nasil bir tür ve anlatim tarzidir? Melodramatik kip, diger türlere nasil sizar, onlari nasil degistirir, onlarla birlikte nasil degisir, dönüsür? 2000’li yillarda Gönderilmemis Mektuplar filminde oldugu gibi melodram, kendi Yesilçam geçmisini nasil animsar? Yesilçam, Iklimler, Üç Maymun, Masumiyet, Üçüncü Sayfa, Kader gibi filmler örneginde Yeni Türk sinemasinda nasil görünür, neyi anlatmak için isbasindadir? Elinizde tuttugunuz kitap, bu sorulara yanit vermeyi amaçlamaktadir.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2012
Sayfa Sayısı
176
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786056249068
Ortalama Değerlendirme »