Neden bazi metinler yazin, yani edebiyat adi altinda toplanir? Bu soruyu yanitlamak kolay degildir; çünkü yazinin sinirlari yoktur. Bir edebiyat metnine farkli biçimlerde yaklasabiliriz. Aslinda bir metnin tek bir anlami olmasina ragmen, bazi metinlerde anlam zenginligi vardir. Metnin tek yani gerçek anlami, metnin yüzeyinden siyrilip alinabilecek yalinkat bir yorum degil, tam tersine, metnin görünmeyen, soyut katmanlarindan, somut, biçimsel, yazili ya da sessel katmanlarina kadar çikan, çok yönlü, zengin bir tek anlamdir. Anlam metnin içinde olusur ve tek bir yüzü yoktur; çünkü bir metnin iki yazari vardir: Onu yazan kisi ve onu okuyan kisi. Romanda okurun yeri ve islevinin yukarida belirtilmis oldugu sekle dönüsmesi, Joyce ile birlikte gerçeklesmistir. Artik okurdan hem kendini romanin kahramaniyla degil, yazariyla özdeslestirmesi hem de bir dilbilimci olmasi beklenmektedir. Dilbilime Giris adli kitabin yazarlari bu kitaplarinda, metin okuma biçimleri üzerine ülkemizde kullanimi fazla yaygin olmayan ama okuyucuya farkli bakis açilari kazandiran yöntemleri incelemistir. Çagdas yazin sanatindan sundugu örneklerle, metin okuma çalismalarina yer verdigi kitabinda yazar; okuyucunun yazinsal ya da yazinsal olmayan yapitlara bir de dilbilim ve göstergebilim gözüyle bakmasini amaçlamistir.Konu Basliklari: Farkli Söylemler ya da Metin Türleri Gerçeklik ve Kurmaca Anlati Anlatilarin Yapisal Çözümlemesine Iliskin Temel Ilkeler Üretici Süreç ve Anlati Kahramanlari Zaman Uzam Göstergebilimsel Dörtgen Erken Anlatim Metinler Arasi Iliskiler
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
1. Hamur
Baskı Sayısı
4. Baskı
Basım Yılı
2011
Sayfa Sayısı
388
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789750217029
Ortalama Değerlendirme »