Bu çalisma yedi bölümden olusur. Ilk bölüm yapitsal baglamsal film elestirisi baglaminda tür elestirisi ve auteur elestiriyi bir arada düsünmek üzerine yeni bir okuma yapar. Izleyen alti bölüm ise belirlenen tür ve yönetmenleri, türün dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelisimi içinde tartisir. Çalisma için belirlenen yönetmenler, incelenen türlerde üretim yapan, popüler sinema içinde konumlandirabilecek öte yandan auteur kurami açisindan da tartisilabilecek isimlerdir.Ikinci bölüm, korku sinemasinin yapisal formülleri hakkinda bilgi vererek Hasan Karacadag’in korku sinemasindaki temsillerini açiklar. Üçüncü bölüm, melodram türünün çok sevilen ve bir o kadarda nefret edilen ikircikli yapisinda Çagan Irmak’in “biz” duygusunu hangi melodramatik kodlarla yeniden insa ettigine ve hangi ideolojik mesajlari içerdigine deginir. Dördüncü bölüm, ana akim sinema içinde egemen söylemi yeniden üreten müzikal film türü içinde degerlendirilebilecek Ezop (Ezel Akay) filmlerinin popüler kültür ile etkilesimini ve karsit kültür üretimini tartisir. Besinci bölüm, aksiyonun türsel özelliklerini irdeleyerek, Serdar Akar’in aksiyon sinemasinda kahraman ve anti kahramanlar tarafindan yeniden üretilen hegemonik erkeklik kavraminin boyutlarini açiklar. Altinci bölüm, politik sinemanin Birinci Sinema, Ikinci Sinema ve Üçüncü Sinema içerisindeki tartismalarina yeni bir okuma getirerek Sermiyan Midyat’in popüler politik sinemasinin sinirlarini belirlerler. Son bölüm, ortaoyunu ile iliskilendirdigi komedi türünün geleneksel ve çagdas anlatilardaki yapisal özelliklerini belirterek Selçuk Aydemir sinematografisinde güldürünün kültürel analizini yapar.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2016
Sayfa Sayısı
301
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786059336024
Ortalama Değerlendirme »