Kadinin dini sosyal tarihine sosyal degisme ekseninde bir yaklasimi temsil eden elinizdeki çalisma,bu alana yapilan mütevazi bir katki olarak düsünülmelidir.Zira gerek bu alanda gerekse genel olarak kadinin tarih içindeki serüveni konusunda son iki asirdan beri bir hayli nesriyat yapilmis bulunuyor.Büyük bir çogunlugu feminist yazarlar tarfindan kaleme alinan bu çalismalar içinde ataerkil bir yapidan anaerkil bir yapiya evirilisin yada geleneksel bir toplum hayatindan modern bir toplum hayatina geçiste kadinin yasadigi tecrübelerin bir geçit resmini sunan erkekler tarafindan yapilan çalismalarin sayisi da bir hayli fazla.Neden erkek bir çalisma nesnesi degil de kadin bir çalisma nesnesidir?Her seyden önce erkek açikligi ve seffafligi kadin ise kapaliligi ve gizemi temsil etmektedir de ondan.Islam düsüncesinde kadinin modern çagda yüklendigi birçok sorumlulugu erkek yüklendigi için fonksiyonel bir üstünlük erkege verilmis gibi gözükmesine ragmen dikey boyutta yani insan-Tanri iliskilerinde herhangi bir üstlük astlik söz konusu olmayip insan olmak bakimindan Tanri katinda bir esitlikten söz edilebilir.Islam düsünürleri bu iki cinsin iliskilerini bir esitlik iliskisinden ziyade farklilik ve tamamlayicilik iliskisi olarak görmüslerdir.Metafizik açidan erkek Allah’in Celal sifatlarinin,kadin ise Cemal sifatlarinin bir yansimasi olarak görülmüstür.Allah insanlarin suretlerine degil kalplerine ve amellerine bakacagindan dolayi bireysel anlamda üstünlük Takva ve Salih amelin fazlaligina göredir.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2011
Sayfa Sayısı
200
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786054074839
Ortalama Değerlendirme »