Elinizdeki kitapta, Scratch’in son sürümü olan 3.0 sürümü yenilikleri ile birlikte anlatılmıştır. Arayüz ve menülerin tanıtımı ile başlanıp kullanılabilecek bütün komutlar detaylıca anlatılmıştır.
6 adet eğitici çalışma, 6 eklenti içerisinde 18 proje ve birbirinden öğretici ve keyifli 20 oyun ile programlama dünyasına keyifli bir giriş hedeflenmiştir. Her oyun için işlem adımları, kullanılacak kuklalar, gereken kod blokları detaylı açıklamalar ile yazılmıştır.
Kitaptaki konu ve oyun sıralaması, programcılık mantığının gelişimine katkı sağlayacak şekilde ve kolaydan zora doğru tasarlanmıştır. Bütün oyunlar ve projeler denenip çalıştırılmıştır. Yıllardır verdiğim eğitimlerde öğrencilerin zorlandığı alanlarda daha detaylı açıklamalar yapılarak konuların daha iyi kavranması amaçlanmıştır.
• Scratch 3.0 Programının Arayüzü
• Menüler
• Komutlar ve Açıklamaları
• Yardımcı Araçlar
• Blok Kullanım Gösterimi
• Eklentiler
• İsmimi Hareketlendir
• Biraz da Müzik…
• Karşılıklı Konuşma
• Trafik Lambası
• Yıldız Toplayalım
• Orkestra Yapalım
• Üçgen-Dörtgen-Beşgen Yapalım
• İç İçe Çemberler
• Metinden Sese Çevirelim.
• Çeviri Yapalım
• Video Algılayalım
• Micro:Bit Kullanımı
• Türkiye Haritası
• Katı – Sıvı – Gaz
• Gürültümetre
• Hareketli Dart
• Uzay Savaşları
• Pacman
• Masa Saati
• Basamak Değerleri Hesaplama
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2020
Sayfa Sayısı
264
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786058060746
Ortalama Değerlendirme »