Popüler kültürün basli basina bir alan olarak biçimlenmeye baslamasi 1950’lerden sonrasina rastlar. Ancak sahip oldugu kisa geçmise karsin gösterdigi gelisme hayli hizli olmustur. Günümüzde Amerika ve Avrupa’daki çogu üniversitelerde popüler kültür bölümleri ve kürsüleri kurulmus olup, bu alanda yapilan akademik çalismalarin çoklugu ve literatürünün genisligi de konuya ne denli önem verildiginin somut bir göstergesi olmustur. Ancak popüler kültüre ilgiler arttikça, onun tartisma ortamindaki konumu da giderek daha karmasik bir hale gelmektedir. Kimileri “popüler“ kavramindan yola çikarak popüler kültürü, “halk“ kavramiyla baglantilandirirlar. Ancak burada da “halk“ kavrami üzerin-de bir anlasmazlik sözkonusudur. Öte yadan “kitle toplumu“ ve “kitle kültürü“ kavramlari ile de popüler kültürün ele alinmaktadir. Ayrica popüler kültürel metinler üzerinde yogunlasan arastirmacilar bu metinleri donatan mesajlarin, toplumun güç sahibi kesimlerinin, yani egemen kesimin ideolojik degerleriyle yüklü oldugunu ileri sürmektedir. Bir diger yaklasim ise “hegemonik“ iliskiler baglaminda konuyu ele almaktadir. Gramsci’nin temsil ettigi bu yaklasima göre popüler kültürü tümüyle bir egemenlik araci olarak ya da egemen kesimin karsisinda yer alan bagimli kesimin, yani halkin ürünü olarak görmek önemli bir yanilgiya neden olabilir. Yöntembilimsel anlamdaki farkliliklara ve sinirliliklara karsin popüler kültür, yayginligi oraninda akademik bir alan haline gelmis bulunmaktadir. Türkiye’de konuyla ilgili çalismalar çok yeni olup, literatür henüz olusmaya baslamaktadir. Vadi Yayinlari, bu literatüre elinizdeki eserle katkida bulunmayi amaçlamaktadir. (Arka Kapak)
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
3. Hamur
Baskı Sayısı
Basım Yılı
1999
Sayfa Sayısı
471
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789756768020
Ortalama Değerlendirme »