“Ben kötü bir kizim” der Femme Fatale (Öldüren Kadin) filmindeki, “hakiki kötü - yüregine kadar çürümüs” Laure (Rebecca Romijn). Laure ‘öldüren kadin’ oldugunu bilir. Aslinda, televizyondaki Double Indemnity (Çifte Tazminat) filmini henüz izlemistir ve filmdeki güzel fakat ölümcül Barbara Stanwyck’in hareketlerini taklit etmektedir. Temel Içgüdü filminde, yazar Catherine Tramell (Sharon Stone) dedektif Nick Curran’a (Michael Douglas) kitabinin konusunun ‘bir dedektif hakkinda oldugundan bahseder. Dedektif yanlis kadina âsik olmustur. Kadin onu öldürür.’ Ikisi de bu konunun birçok klasik film-noir’in ortak konusu oldugunu bilmektedir; ve biz de onlarin bunu bildigini biliriz ama yine de hikâyenin ayni sekilde sonlanip sonlanmayacagini merak ederiz. Se7en filminde Somerset (Morgan Freeman), Mills’e (Brad Pitt) “Mutlu sonla bitmeyecek” der, çünkü Somerset, bu noir tarzi hikâyede oynadiklari rolün hemen hemen her zaman karanlik bir sonu oldugunun bilincindedir. (‘Film noir’ Fransizca’da ‘kara film’ demektir - burada ‘tekin olmayan’, ‘tüyler ürpertici’ anlamina gelen ‘kara’, ayni zamanda Raymond Chandler’in harika dizelerindeki gibidir: ‘Sokaklar geceden de öte bir seyle kararmisti.’) Çagdas film noir ya da neo-noir, geçmisteki film noir’larin olay örgüsü kurallarina, karakter çesitlerine ve genel tekniklerine kati bir sekilde bagli, oldukça içine kapanik bir türdür.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Selen Serezli
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2011
Sayfa Sayısı
240
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786055679859
Ortalama Değerlendirme »
![puan](images/stars_0.png)