Bak su semaya, ne görüyorsun, maviliklerden olusan bir deniz. Gözlerinle onun içine girmeye çalis; o mavilikleri yirtmak için ugras, ne görüyorsun? Mavi... Daima mavi... Degil mi? Sonra, bak ayagimizin altindaki topraga, ne buluyorsun? Donmus simsiyah bir renk... Of!... O siyah tabakalari parçalayarak içeriye bak; in, in, in, ne kadar inebilmek mümkünse o kadar in; ne buluyorsun? O siyahliklar içinde ne buluyorsun? Siyah... Daima siyah degil mi? Iste öyle bir sey yazmak istiyorum ki yukari bakilsa mavi, daima mavi; asagi bakilsa siyah, daima siyah... Bu metni yayina hazirlarken, hem dogru bulmadigimiz hem de yazarin kendi koydugu ilkeye daha uygun olacagini düsündügümüz için, çalismamizda gerek yalinlastirma yoluyla gerek kelime degisiklikleri yoluyla eseri tarihsel ve kültürel baglamindan koparan örnekleri izlemedik. Bunun yerine ilgili cümleleri özgün metne, dolayisiyla eserin tarihsel ve kültürel baglamina uygun düsecek biçimde güncellestirmeyi yegledik. Bu konuda yer yer mevcut metinden sapmis olsak da yazarin belirttigi yönteme ve özgün metne bagli kaldigimizi söyleyebiliriz.Karsilastirmali özgün metinden sonra bu çalismamizla da bir dönem ya da bir kusak romani olarak tanimlanan eserin eksiklik ve yanlislardan arinmis, tarihsel ve kültürel baglamindan koparilmamis, renkli ve sanatli anlatimi yaralanmamis güncel halini olusturmaya çalistik. Umariz basarmisizdir.N. AHMET ÖZALP “Saniyorum iki gün sonra Halit’le [Refig] Ask-i Memnu üzerine televizyonda bir konusma yapacagiz. Mai ve Siyah, Kirik Hayatlar ve Ask-i Memnu’yu arka arkaya okudum. Halit’in de dedigi gibi Halit Ziya, insana ve onun ruhsal durumlarina egilmek bakimindan bana benziyor. Ayrica Kirik Hayatlar ve hâlâ Mai ve Siyah’taki ‘tutunamayan’ tiplerle bir duygu benzerligi de söylenebilir. Ahmet Cemil büyük hülyalarinin yanisira küçük hesaplarin da etkisiyle sönüp gidiyor.” OGUZ ATAY
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2016
Sayfa Sayısı
330
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786051419893
Ortalama Değerlendirme »