“Kaf” harfi, görünen varlik veya varolusla ilgili bir remiz/semboldür. Görünün bu varlik hem gayba hem de sehâdete isâret ettigine ve bu gerçekligi en mükemmel bir sekilde benliginde toplayan tek varlik insân olduguna göre, “Kaf” harfinin sirri da “insân-i kâmil” ile örtüsmektedir.Rûh’un hakîkatine erisebilmek önce Kaf/beden/nefs dagimizi asmakla, kisaca var zannettigimiz “âriyet” varligimizi ortadan kaldirmakla mümkündür. Tevhîd ilmi açisindan bakildiginda da Kaf dagini asmak; “sâlikin/tâlibin ef‘âlinin, sifatinin ve zâtinin Hakk’in oldugunu” bir insân-i kâmil ile zevk etmesi anlamina gelmektedir. “Kaf Dagi” ayni zamanda uzakligin ve zorlugun da bir karsiligi olarak kullanilmistir. Aslinda dünyâyi çevreliyor denen bu dag, bizi çevreleyen, bizim bedenimizi/varligimizi/nefsimizi olusturan bir dagdir. Bu dagda yasadigi düsünülen “Zümrüdüanka” ise Allah’in bize emânet ettigi/üfledigi “Rûh”a isârettir.Anlasiliyor ki; “Kaf”i tanimak varligi/varolusu anlamaktir. “Kaf”i tanimak, “Zümrüdüanka”yi aramaktir. “Zümrüdüanka”yi bulmak ise “Kaf/Benlik Dagi”ni asma irâdesi/cehdi gösteren insânlarin, kendi küllerinden yeniden dogarak Hakk ile “özde bir” oluslarini idrâk etmeleridir. Kisaca, dünyâ “bes” nokta üzerine kurulmustur. Bunlardan üçü “sin”in üç noktasi, digeri ise “Kaf”in iki noktasidir. Çünkü “Ask” ancak bu iki harfle yazilir.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2015
Sayfa Sayısı
142
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789755747569
Ortalama Değerlendirme »