Kur’ân-i Kerîm nazil olmasaydi ve onun Peygamber-i zî-sân’i Muhammed aleyhisselam tesrif etmeseydi dünya var oldugu günlerden bu günlere kadar bir deger üretemedigi gibi, görünen oydu ki bundan sonra da bir deger üretemeyecekti. Afrika’da ve diger ülkelerde zencilerin baslarina çöken felaketler halen devam etmiyor mu? Son zamanlara kadar süregelen kizilderililerin kafaderilerinin soyulmasi bugün uygulanmiyorsa bu durum batili insanin insafindan degildir. Kafa derisi soyulacak kizilderili kalmamasindandir.Yahudi-Hristiyan Batililar Kuzey Amerika’ya geldikleri zaman bu topraklarda yedi milyon kizilderili yasiyordu. O tarihlerde Ingiltere’nin nüfusu on milyon civarindaydi. O günlerden bu günlere kadar sömürgelerinde yasayan insanlariyla beraber Ingiliz nüfusu ne miktara ulasmistir? Buna karsilik kizilderililerin nüfusu kaç bine düsmüstür?Bir Amerikali Profesörün seminerinde “Biz evvela kizilderili nüfusunu azalttik, daha sonra onlari beyazlarin yasayamayacaklari yerlerde oturmaya mecbur biraktik,” diyerek tebessüm etmesi Amerika’nin ve Amerikali’nin insan haklarindan ne anladiklarini gösterir. Bu zât itiraflarini yeterli bulmus olacakti ki önceki yillarda kizilderili perçemi getiren her avciya ne miktar para verildigine temas etmemisti. Bu insanlarin tutumu bu kadarla sinirli degildi. Onlarin tahribati hayvanlar âlemini ve tabiati bütünüyle kapsayacak sekilde bir yapi halini almisti. Bir çok canli türü yok olmak durumunda kalmis, göller asit deposuna dönüsmüs, toprak ve hava zehirlenmisti.Kurân-i Kerîm bir sûresine “Kehf” adini vermistir. Bu kelime “Ashab-i Kehf” tâbirinin bir cüz’üdür. Ashab-i Kehf tabiri isim tamlamasidir. Ashab arkadas manasinda “sahib” kelimesinin çoguludur. Insan daha dogru manasiyla “insanlar” cemiyet demektir. Kehf “magara” demektir, kaya, tas, toprak manasina gelir. Lisanda az önemli olan daha önemli olani tamamlar. “Ahmed’in defteri” tamlamasi defteri Ahmed’e ait kilar. Islâm “magara arkadaslari, magara insanlari” tabiriyle aziz, muhterem, mükerrem saydigi insani daha az önemli olan tasa, topraga, kayaya ait kilmis, bununla o, insanin kiymetinden bir kismini maddeye izâfe etmis, ayrica insanin maddenin imkanlariyla ancak tamamlanacagini anlatmis oluyordu. Ilaveten araya “Kitmîr” adiyla anilan köpegi de dahil ediyordu. Hasili Islâm önce insanlari, daha sonra onlarin aralarina hayvanlari temsilen köpegi ve en sonunda insanligin sonsuz ihtiraslarina sinir getirmek için maddeyi, yani magarayi bitkileriyle beraber ele alarak sinifsiz, ideal toplumun semasini sunmus, varlik âlemine bütünlük ve uyum getirmistir. Kehf Suresî’nin birbirini takiben gelen üç ayetinde ayri ayri üç defa “kelbuhum”, “köpekleridir” diyerek köpeklerinden bahsedilmesiyle, batililarin son asirlarda kurmaya çalistiklari “hayata saygi felsefesi”nden bin küsûr yil kadar önce, Islâm, hayata saygiyi insanla sinirli olmaktan kurtarip, bütün canlilari hatta cansizlari kapsayacak sekilde yayginlastirmistir.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2016
Sayfa Sayısı
528
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789755483948
Ortalama Değerlendirme »