’Islam Iktisadi’nin, öncelikle çagdas Islam toplumlarinin ihtiyaçlarindan hareketle özel bir önemle ele alinmasi gerekmektedir. Bunun yaninda Türkiye iktisat tarihinin en önemli kaynaginin Islam iktisadi oldugunu söylemek yanlis degildir. Baslangiçta Islam Iktisadi baslica üç yaklasimla ele alinmaktaydi: Bunlardan birincisi, kaptalist iktisadin gelistirdigi tahlil aletlerini ve modelleri kullanmaktadir. Bu çalismalar Islamic economics basligi altinda toplanabilir. Ikincisi fikih sistematigine dayanan ve genellikle fikhu’l - iktisad çalismalaridir. Nihayet Islam ikttisat tarihi çalismalari üçüncü bir dal olusturmaktadir. Günümüzde de bu ayrim büyük ölçüde geçerli olmakla birlikte ilk kaynaklara inebilen fikih ve tarihe asina iktisatçilarin arttigini söyleyebiliriz. Özellikle son iki tarz çalismalar “Islam iktisadi“ nin asli hüviyetini tayin edecektir. Islam iktisadinin ilkeleri, öncelikle Kur’an ve Sünnet gibi iki temel kaynaktan çikmistir. “Kul hakki“na önem ve öncelik veren bir sistem kurmayi amaçlayan bu ilkeler israfin bertaraf edilmesi, iktisadi ve siyasi bagimsizligin saglanmasi, milkiyetin yayginlastirilmasi, içtimai adalet, güvenlik ve refah seklinde özetlenebilir. Bir yönüyle, Islam iktisadi, iktisadin “millilesmesi“ demektir. Islam iktisadinin iki safha halinde ele almak mümkün ve uygundur. Birincisi ’geçis dönemi Islam iktisadi’, ikincisi ise ’ideal Islam iktisadi’dir. Bugün islam ülkelerinin Batili kavram ve kurumlarin hakimiyeti altinda oluslari, böyle bir ayrim yapmayi gerekli kilmaktadir. (Arka Kapak)
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
2. Hamur
Baskı Sayısı
Basım Yılı
2005
Sayfa Sayısı
290
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9799759173073
Ortalama Değerlendirme »