Fikih, her tür beserî davranisi düzenleyen kusatici normatif bir yapi olarak, kendi tarihsel sürecinin hiçbir asamasinda yalnizcabir toplumun hukuk ihtiyacini karsilamak için var olmadigi gibi, pozitif düzeyde bir yetkiye bagli olarak olusturulmus da degildir. Fikih, bir hukuk düzeni olmaktan daha genis bir yapiyi temsil etmektedir. Fikih, bireysel ve toplumsal beserî yasamin tamamini, ilahî iradenin öngördügü deger yargilarina göre düzenleme iddiasinda olan, dar anlamda dinî, ahlâkî ve hukukî kurallar bütünüdür. Onun kusaticiligi, beserî nitelemesine imkân veren her bir davranisi düzenlemesinde kendini göstermektedir. Bu itibarla fikih, devletin yasama yetkisine dayali olarak olusturulamayacak genislikte bir normatif yapidir. Nitekim fikhin olusumu, çok büyük ölçüde, devletsel yetkiye basvurulmaksizin, fakihlerin bilimsel çabalariyla gerçeklesmistir.Bu, ayni zamanda, fikhin üzerine kurulu oldugu teorinin, mesruiyet ve otoriteyi, epistemik bir faaliyet olarak ilahî iradenin tespitine ve bunun kesinlik derecesine baglamasindan kaynaklanmaktadir. Islâm Hukuku El Kitabi, Islâm hukuk tarihi, fikih usûlü, Islâm hukuku ve günümüz fikih problemleri basliklari altinda dört ana bölümden olusmaktadir. Eserin hazirlanmasindaki öncelikli amaç, ilahiyatfakültelerinin Islâm hukuku anabilim dallarinca okutulan derslerde ögrencilere yardimci olmaktir. Bunun yani sira, eser, hukuk fakültelerinde zorunlu olarak okutulan Türk hukuk tarihi ve seçimlik olarak okutulan Islâm hukuku/Islâm hukukuna giris dersleri ile açik ögretim ya da uzaktan egitimde okutulan fikha/Islâm hukukuna iliskin çesitli dersler bakimindan da islevsel birkaynak niteligi tasimaktadir.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
2. Hamur
Baskı Sayısı
5. Baskı
Basım Yılı
2017
Sayfa Sayısı
876
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786054692064
Ortalama Değerlendirme »