Görülen her sey fotograflanabilir ve farkli baglamlarda farkli anlamlar yüklenerek sonsuz sayida çogaltilabilir. Günlük gazetede yer almis bir haber fotografi daha sonra bir müzenin duvarinda sergilenebilir. Ancak görsel içerigi degismedigi halde artik haber olarak görülmek yerine tarihsel, toplumbilimsel veya sanatsal açidan betimlenecek ve öyle görülecektir. Bunun da ötesinde aslinda hiç var olmamis fotograflar romanlarda betimlenir ve yazarin istedigi sekilde görülür. Bir fotografin anlamini tamamlamak, fotografi görsel bakimdan yorumlayabilmek için betimleme gerekir. Betimlemeyi yapacak olan ise fotografa bakan kisidir. Görme edimini saglayan betimleme edimidir. Fotograf makinesi göz ile karsilastirilabilir. Ancak fotograf makinesi düsünmez. Yargilama, seçme, düzenleme, dahil etme, dislama ve yakalama ile ilgili her sey fotografçi araciligiyla olmak zorundadir. Düsünen ve gören fotografçiyla, kaydetme araci olan fotograf makinesi arasindaki ayrisimdan dolayi, fotografa bakan kisi için herhangi bir fotografçiyi yaratici olarak nitelendirmek, diger görsel sanat dallariyla ugrasanlari nitelendirmekten daha zordur. Fotograf üzerine yogun düsüncelerden olusan bu kitapta Price, fotografi, tarih, toplumbilim, göstergebilim, ahlâkçilik açilarindan ele alirken edebiyat yapitlarinda da fotografin kullanimini inceliyor. Bütün bu süreç boyunca W. Benjamin, S. Sontag, R. Barthes, M. Proust, R. Lowel ve R. Musil gibi yazar ve düsünürlerin görüslerine de yer veriyor, hatta bu serüvende onlarla tartismaktan kaçinmiyor. Fotograf-Çevredeki Gizem konusunda hem kuramsal hem de uygulamaya iliskin düsündürücü, fotografla dogrudan ilgisi olmayan okurlarin da büyük ölçüde ilgisini çekecek bir kitap. Hayatimizda çokça yeri olan fotograflara bakisimiza derinlik kazandiracak bilgi ve çagrisimlarla yüklü, benzerlerinden bir adim öne çikan son derece özel bir çalisma.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Baskı Sayısı
Basım Yılı
2014
Sayfa Sayısı
247
Kapak Türü
-
ISBN
9789755394053
Ortalama Değerlendirme »