“Uzakdogu uygarliginda ‘siddet’ fikri çok farklidir; ‘dogrudan eylem‘ dislanir ‘dolayli eylem’ övülür. En iyi tahsildar Çin’de en iyi vergi toplayan degil, vergi toplarken en az can yakandir; en iyi komutan en iyi savasan degil, döneminde pek mesele çikmayacak kadar talihli olandir... Bu Bati’nin erdem sorunsaliyla karsit bir durum: Aristo’da erdem kendi alaninda basariyla ölçülürdü ama basari tanimlanmis bulunan isini iyi yapmakti... Dogrudan eylem; Bati uygarliklarinda kuru tarim, topyekûn hasat; dolayli eylem, Çin tarimi, entansif; musonlari bekler, tek tek bütün pirinç saplariyla ve taneleriyle ugrasir... Bati tibbi; kesme, dikme ve delme; Çin tibbi, uzaktan, yakma ve akupunktur... Bati’da kürek, Uzakdogu’da yelken... Bati’da sürü-kitle çobanligi, Uzakdogu’da çobanlik yok –daha dogrusu manda çobani çocuklar– genellikle sürünün kaplan tarafindan kapilmalarini engeller...”
Ulus Baker “Yazi”sini, akislari, kazalari, olaylari biriktiren, gösteren, kaydeden bir “Dolayli Eylem” makinesi olarak kuruyor: “Yazmak iletisim kurmak degil direnmektir.” Aralikli ve süreksiz figürlerin makinemsi düzenekleriyle kesilen sürekli içerik ve ifade akislari sistemi olarak yazi… F-Tipi’nden, ölüm oruçlarina, 11 Eylül’den muhafazakârliga, dilin totaliterliginden aileye. yazi makinesini çalistiriyor.
Dolayli Eylem, üç bölümden olusuyor: Eylem Felsefesi [Akislar], Ariza Felsefesi [Kazalar], Olay Felsefesi [Olaylar].
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
4. Baskı
Basım Yılı
2021
Sayfa Sayısı
488
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9789750517686
Ortalama Değerlendirme »