Sanat tarihçisi Henri Focillon’un dünya çapinda taninmasini saglayan Biçimlerin Yasami adli çalismasini, kisa ama ayni derecede önemli baska bir incelemesi olan El’e Övgü ile birlikte yayinliyoruz.
Biçimlerin Yasami ilk yayinlandiginda sanati ve sanat tarihini biçimci anlayisla yorumlama girisimi olarak görüldü. Ancak Focillon bunu kabul etmedi: “Eser sanati belirtmez, sanati dünyaya getirir” diyen Focillon sanati ve sanat eserini birbirinden ayirmadi.
Henri Focillon, sosyolojik belirlenimciligi kabul etmedi; Erwin Panofsky basta olmak üzere ikonolojik yöntemlere de karsi çikti: “Mekân sanat eserinin yeridir, ama sanat eserinin mekânda yer aldigini söylemek yetmez; sanat eseri mekâni kendi ihtiyaçlarina göre isler, sanat eseri mekâni tanimlar hatta kendisine gerektigi gibi yaratir.”
“Biçimlerin yasami gereçler yoluyla, insanlarin ellerinde, malzemede bedenlenir.” Biçimlerin Yasami, 1934
“Bir dosta yerine getirmem gereken bir ödev gibi kalkisiyorum El’i övmeye. Bu övgüyü yazmaya baslarken, zihnimi talep eden, zihnimi sürükleyen kendi ellerimi görüyorum.” El’e Övgü, 1934
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Alp Tümertekin
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2015
Sayfa Sayısı
160
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786058495586
Ortalama Değerlendirme »
![puan](images/stars_0.png)