Idealist, emindir; “ahlaki bir hayat içerisinde erdeme ulastiran yollari bulmak zor degildir”. Bedbin, ikircikli kalir; “ahlaki ögütler vermek kolay, ahlaki temellendirmek zordur”. Fideist ise tereddüt kabul etmez; “ahlaki ögütler vermek zor, ahlaki temellendirmek imkânsizdir”.Benligin Kaynaklari ahlak düsüncesini ben-idrakimize de kaynaklik eden ahlaki deneyimlerimizin zengin repertuarina açabilmeyi amaçliyor. Taylor’in kalkis noktasi, modern ahlak felsefelerinin en etkili çizgilerinin, aslinda zengin ahlaki anlam ve tecrübe dünyamizi tek bir ilkeye indirgeyerek islerlik kazanabildikleridir. Taylor, ahlaki varolusumuzun bazi yadsinamaz boyutlarini iskalayan, ahlaki tecrübemizin çok katli ve zengin çesitliligini perdeleyen, etigi tek bir ilkeden damitmaya kalkisan ahlak kuramlarina karsi bir tür ahlak fenomenolojisi gelistirmeye çalisiyor: Ahlaki temellendirme çabasinin geleneksel biçimlerine dönmeyen ama dinî yahut ladinî klasik ahlak tasavvurlarinin sordugu sualleri gündeme getirmekten de çekinmeyen bir ahlaki benlik okumasi, bir ahlak ontolojisi.
Ortalama Değerlendirme »