Bu kitap, ba€imsiz sinemayi, bu terimin ba€imsiz olarak anilan küçük bir grup sinemaci ile ba€lantili olarak nasil kullanildi€ina bakarak, tanimlama ya da yeniden tanimlama pesindedir. Bu sinemacilar ayni zamanda ba€imsiz sinemanin de€isik biçimlerinin örnekleri olarak da görülebilirler. Jill Sprecher’in kariyeri, bir entelektüelin ve filozofun sinema filmleri yapiminda yasadi€i zorluklari gözler önüne serer. James Mangold’un kariyeri ba€imsiz sinemanin en azindan 1990’larda, anaakim ya da ticari sinemaya siçrama tahtasi olarak nasil kullanildi€ini gösterir. Kanadali Guy Maddin bir istisnadir: o, filmlerini Winnipeg’de aci verici boyutlarda düsük bütçelerle ve anaakim izleyici beklentilerini hiç umursamadan çeken bir “ilkelci” ya da “garaj toplulu€u” yönetmeni olarak ününe hep sadik kalmistir. Whit Stillman’in filmleri, bir yandan felsefesine ve vizyonuna sadik kalirken bir yandan da halki e€lendirebilen bir sinemacinin sabrini ortaya koyar. Bu sinemacilarin her biri kendileri hakkinda yazilacak kitaplari hak ediyor.
Yayınevi
Yazar
Çevirmen
Barış Baysal
Kağıt Cinsi
Kitap Kağıdı
Baskı Sayısı
1. Baskı
Basım Yılı
2010
Sayfa Sayısı
142
Kapak Türü
Karton Kapak
-
ISBN
9786055679675
Ortalama Değerlendirme »
![puan](images/stars_0.png)